مصاحبه اختصاصی شبکه ادیان با استاد علی محمدی هوشیار پیرامون مدعیان مهدویت

مصاحبه اختصاصی شبکه ادیان با استاد علی محمدی هوشیار پیرامون مدعیان مهدویت

بروج – مصاحبه اختصاصی شبکه ادیان با استاد علی محمدی هوشیار پیرامون مدعیان مهدویت

کارشناس و پژوهشگر حوزه مدعیان دروغین مهدویت و از مدیران ارجمند شبکه ادیان
?لطفا درخصوص حوزه تخصصی خود توضیحاتی را بفرمایید:
مدعیان مهدویت ، از جمله موضوعاتی است که متاسفانه مورد توجه پژوهشگران قرار نگرفته و متاسفانه آثار چشمگیری در این خصوص تولید نشده است. این در حالی است که از صدر اسلام تا کنون با انبوهی از مدعیان مهدویت مواجه بوده ایم که عمر برخی از آنان تا کنون ادامه داشته است. لذا میطلبد که پژوهشگران و نویسندگان در این حوزه فراموش شده ورود کنند و از این رهگذر راه را برای ظهور مدعیان بعدی ببندند. بنده با توجه به مشاهده این خلاء، از چند سال پیش در کنارر پژوهش های مربوط به عرفان های نوظهور ، در حوزه مدعیان مهدویت نیز مطالعاتی داشتم اما در حال حاضر بیش از سه سال است که در حوزه مدعیان مهدویت ممحض شده ام.
? در حال حاضر درباره کدام فرقه های مهدوی کار می کنید؟
? اولویت پژوهش های بنده به ترتیب عبارتند از: جریان احمدالحسن، جریان منصور هاشمی خراسانی ، جریان قحطانی و جریان علی یعقوبی . اما در کنار این چهار مورد اصلی سایر جریان های مدعی مهدویت در ایران و جهان را مورد رصد علمی و تحقیقاتی قرار میدهم.
?لطفا درباره تالیفات خودتون در حوزه نقد فرقه ها توضیح بدید:
? الحمدلله تا کنون تعدادی کتاب تالیف شده که به مواردی اشاره می کنم: کتاب درسنامه نقد مدعیان دروغین معنویت، درسنامه نقد جریان احمد الحسن، درسنامهه شیعه شناسی، کتاب پرسش ها و پاسخ ها (پیرامون جریان احمد الحسن)، کتاب دکان های کاغذی (پیرامون جریان شناسی مدعیان مهدویت)، کتاب امام اینترنتی(( پیرامون نقد جریان احمد الحسن)، کتاب نشانی از عرشیان( شهدای انقلاب اسلامی) و دو کتاب در حوزه خانواده با عنوان: جورچین زندگی و سبک گفتگوی اسلامی چاپ شده است. البته دو کتاب دیگر در خصوص نقد جریان منصور هاشمی خراسانی و علی یعقوبی در دست تالیف و تکمیل است.
? اگر ممکن است درباره موسسه بروج هم توضیحاتی را بفرمایید:
?موسسه بروج با هدف نقد مدعیان دروغین مهدویت تشکیل شده است که با حضور سایر پژوهشگران گرامی اداره می شود و بنده مؤسس و مدیر مسئول آن موسسه هستم. الحمدلله این موسسه از زمان آغاز کار تا کنون موفقیت های چشم گیری را در بحث تالیفات، مناظرات، تدریس ها و … کسب کرده است. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://borouj.ir/ مراجعه فرمایند.
با تشکر از شما

درباره نویسنده

174مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

تمام حقوق این سایت برای © 2024 گروه فرهنگی بروج. محفوظ است.
قدرت گرفته از وردپرس فارسی