دیدگاه احمدالحسن بصری پیرامون علماء و فقهای شیعه چیست؟
دیدگاه احمدالحسن بصری پیرامون علماء و فقهای شیعه چیست؟
بروج – هر چند که احمد بصری خودش را دشمن استکبار و کفر جهانی معرفی کرده است، اما تا کنون تمام توان خود را در راه مبارزه با علماء و فقهای شیعه صرف نموده و هیچ اقدام عملی علیه داعش یا صهیونیسم نداشته است. بطوری که علمای عصر حاضر را مصداق علمای گمراه پنداشته و خود را هدایتگر قرن معرفی میکند. وی در ابراز دشمنی خود تا جایی پیش رفته است که دست به دامان تهمت شده و درباره علماء و فقهای شیعه میگوید: «آنان مردم را از جهاد در پیشگاه امام و از مبارزه با کفار که دولتهای اسلامی را به غارت بردند منع میکنند».[۱] همچنین گفته است: « علماء و فقهای شیعه فتوا داده اند که غیبت کبری پایانی ندارد و هیچ أحدی هرگز حضرت را نخواهد دید».[۲]
احمدالحسن بر این باور است که تقلید از فقهای اسلام حرام بوده و بایستی هر کسی بر اساس دانسته خود از دین اسلام عمل کند. لذا بر اساس این باور در اول شوال (۱۴۲۴ هـ.ق) اعلام کرد: «علی کل مسلم ترک التقلید فی الفقه و الاصول و العمل بالاحتیاط فکل مقلد فهو عاصی لامر الامام المهدی(ع)»[۳]. بر تمامی مسلمانان ترک تقلید در فقه و اصول و عمل به احتیاط واجب است. پس تمامی مقلدین مخالف امر امام مهدی(ع) هستند.
ضمن اینکه دریافت خمس را نیز برای مراجع تقلید حرام دانسته و آن را صرفا برای خودش جایز میشمارد. البته در طول تاریخ، تعداد چنین افرادی که به طمع اموال و وجوهات شرعیه اقدام به ادعای نیابت امام(ع) کرده اند کم نبوده است که از جمله میتوان به ابوطاهر محمد بن علی بن بلال در عصر نایب دوم، اشاره کرد که دچار وسوسه های شیطانی شده و با تصاحب وجوهات شرعیه ای که به مناسبتی در اختیار او بود، سفارت ایشان را انکار کرده و خود مدعی نیابت شد.[۴]
[۱] المتشابهات، ج۱، ص۶۸٫
[۲] وهذا ما یفتی به بعض علماء الشیعه الیوم أنه لانهایه للغیبه الکبرى ولا أحد یراه أبداً وهم بالحقیقه لا یریدون ظهوره ثم قیامه. تاریخ خطبه: بیست و هشت شوال ۱۴۲۴۴هـ. ق
[۳] عکس و رونوشت بیانیه در نزد نویسنده موجود است.
[۴] طوسی، الغیبه، ص۶۹۲٫
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه
شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .