جریان احمد الحسن بصری، یک جنبش سیاسی است

جریان احمد الحسن بصری، یک جنبش سیاسی است

جریان احمد الحسن بصری ، یک جنبش سیاسی است

بروج – به گزارش فرقه نیوز؛ جریان احمد الحسن بصری یکی از جریانات نوظهور است که تلاش می کند در فضای معنوی ایران جایگاهی برای خود دست و پا کند به همین مناسبت مصاحبه ای انجاد دادیم با یکی از کارشناسان حوزه مهدویت جناب آقای حجت الاسلام علی محمدی هوشیار ؛ پژوهشگر و منتقد مدعیان دروغین مهدویت

فرقه نیوز : پیرامون اهداف و خطرات فرقه انحرافی احمدالحسن توضیحاتی بفرمایید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جریان احمد الحسن بصری، همانند بسیاری از فِرق انحرافی، بیش از آنکه یک فرقه دینی بوده باشد، یک جنبش سیاسی است که با هدف ایجاد اختلاف و فتنه و انحراف در کشورهای اسلامی(شیعی) تشکیل شده و علاوه بر آن، در صدد آن است تا با تخریب جایگاه علماء و ناکارآمد جلوه دادن علوم دینی حوزه‏های علمیه و باا تبدیل نیابت عامه فقیه به نیابت خاصّه خود، مردم را از فقهاء جدا کرده و به گمان باطل خود، زمینه را برای فروپاشی حوزه‏های علمیه فراهم نماید.

فرقه نیوز: به نظر شما آینده این فرقه چه خواهد شد؟

در خصوص این فرقه دو احتمال قوی داده می‏شود که در این مجال به صورت مختصر به آنها اشاره میکنم:

الف). تثبیت جریان به واسطه رونمایی از مهدی‏های پس از خود و همچنین موکول کردن قیام به آنان.

ب). انجام عملیات نظامی علیه مراجع شیعه و کشتار مقلّدین آنان، با کمک جریان‏های نظامی فعال در عراق (داعش و بعث و القاعده و …).

فرقه نیوز: چالش این فرقه نسبت به جهان اسلام و مخصوصا برای تشیع چیست؟

جریان احمد الحسن بصری یکی از جریان‏های خطرناکِ درون شیعی است که در دهه اخیر ظهور و بروز کرده است. چراکه این جریان دارای نقشه راه و سناریویی از پیش تعیین شده است که آن را از دعوت‏ها و تفکرات انحرافی پیشین متمایز ساخته و در ردیف جریان‏هایی همچون فرقه ضاله بهائیت و تصوف فرقه‏ای قرار داده است که در راستای اثبات این سخن به دو نکته اساسی اشاره می‏گردد:

الف. هدف قرار دادن مسائل ضروری و مسلّم در مذهب تشیع:

أغلب دعوتهای انحرافی پیشین، تنها دعوتهایی بودند که مسائلی در مورد صاحبان خود ارائه می‏دادند تا به واسطه آن مقام آنان را بزرگ جلوه داده و به اهداف و اغراض مادی خود دست یابند، حال آنکه دعوت انحرافی احمد الحسن مسلّمات و ضروریات مذهب حقّۀ تشیّع را مورد هدف قرار داده و در صدد تغییر و انحراف آنها بر آمده استت که در این خصوص می‏توان به ایجاد انحراف در عدد ائمه معصومین(ع)، تغییر مفهوم و دایره عصمت، مصادره مهدویت و قائمیت و ادعای شارعیت اشاره کرد.

ب. تکفیر شیعیانی که با دعوت احمدالحسن مخالفت دارند:

یکی از مهمترین چالش‏های پیش روی تشیع، برخورداری جریان احمد الحسن بصری از بینش تکفیری درباره تمامی مسلمانانی است که این دعوت انحرافی را نپذیرفته و یا با آن مخالفت کرده‏اند. لذا احمدالحسن بر اساس القائات تکفیری خود و همچنین بر اساس اعلام قائمیت خود، بینش خون آلود و انتقام گیرنده‏ای را به پیروان خود داده است تا به محض تمکّن آنان در روی زمین، به رؤیاهای خود جامه عمل بپوشانند. این در حالی است که؛ پیروان جریان احمد الحسن بصری بر این عقیده‏اند که احمد بن اسماعیل همان قائمی است که با شمشیر قیام خواهد کرد و به مدت هشت ماه شمشیر کشیده و مردم را قتل عام خواهد کرد. لذا این مسأله به این معناست که بر اساس پندار آنان، اگر احمد بصری در زمین تمکّن پیدا کند، به مدت هشت ماه متوالی و متصل خون‏های مردم را بر زمین می‏ریزد، بدون اینکه ذره‏ای شفقت و رحمتی داشته باشد.

فرقه نیوز: با توجه به اینکه در آستانه اربعین هستیم و در جریان هستید که این فرقه در مسیر کربلا موکب هایی را تاسیس کرده اند، توصیه شما به هموطنان چیست؟

پاسخ این سئوال شما در قرآن کریم سوره توبه است که فرمود: «أَ فَمَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلى‏ تَقْوى‏ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٍ خَیْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْیانَهُ عَلى‏ شَفا جُرُفٍ هارٍ فَانْهارَ بِهِ فی‏ نارِ جَهَنَّمَ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ» (توبه/ ۱۰۹). آیا کسى که بنیاد [کار] خود را بر پایه تقوا و خشنودى خدا نهاده بهتر است یا کسى که بناى خود را بر لب پرتگاهى مشرف به سقوط پى‏ریزى کرده و با آن در آتش دوزخ فرو مى‏افتد؟ و خدا گروه بیدادگران را هدایت نمى‏کند.

بنای موکب‏های احمدالحسن بصری بر اساس فریب و بی تقوایی است و با توجه به اینکه منابع مالی آنها معلوم نیست که چگونه فراهم می‏شود، لذا چه بسا غذایی که در آن موکب ها توزیع می‏گردد، شبهه ناک بوده و دارای احتیاط شرعی باشند. علاوه بر آن، شبهاتی که در آن موکب ها توزیع می گردد، روح انسان ها را مسموم کرده و ممکن است تا زمینه انحراف را در جانشان فراهم کند. درخواست بنده از شیعیان علی بن ابی طالب این است که در مسیر پیاده روی احتیاط کامل را درباره این گروه داشته باشند و بدانند که باطل با بی اعتنایی محو خواهد شد و به هر میزان که مورد بی توجهی قرار بگیرند، به همان مقدار هم سست شده و ان شاء الله بساط کفر و انحراف خود را برخواهند چید. بی شک در مسیر کربلای معلی موکب هایی هستند که از شیعیان اثنی عشری بوده و بنای موکب شان بر اساس تقوا ساخته شده است و علاوه بر آن غذاهای طیب و طاهر در اختیار مردم قرار می دهند، لذا مراجه به آنها بسیار بهتر است تا اینکه خدای ناکرده غذایی در موکب های احمدالحسن صرف شود که شبهه ناک بوده و ممکن بر زیارت با معرفت امام حسین(ع) تاثیر بگذارد.

فرقه نیوز: درباره کتابی که اخیرا درباره نقد این جریان تألیف کرده اید توضیح بفرمایید:

درسنامه‏ نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری ، کتابی است که مشتمل بر ۱۶ درس بوده و با هدف تدریس در دوره های کوتاه مدتِ آشنایی با فرقه های انحرافی تدوین شده است. با توجه به اینکه این کتاب برای دوره مقدماتی تالیف شده است، از این رو به برخی از ادعاهای این شخص پرداخته و مباحث تکمیلی را برای کتاب های بعدی واگذار کرده است. امیدواریم که خداوند این کتاب را مایه هدایت آسیب دیدگان این فرقه قرار داده و بدینوسیله راه را از بیراهه تشخیص دهند. این کتاب توسط موسسه جنبش مصاف ایرانیان حمایت و منتشر شده و از مدیریت محترم آن موسسه هم کمال امتنان را دارم.

درباره نویسنده

151مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

تمام حقوق این سایت برای © 2019 گروه فرهنگی بروج. محفوظ است.
قدرت گرفته از وردپرس فارسی